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Antwort
Lösung
am 20.07.2020 20:44
Around april, I have switch my contracct from 500 Mbps to 1000 Mbps. At the same time I was provided a new modem by Vodafone. Since then I have been having frequent, sporadic, issues with my connection: lag spikes, packet loss, connection drops.
The issues could occure at any time of day or night.
About half of the time I could solve the issue by a modem restart.
The problems only became worse over time. Since about 3 weeks, the packet loss seems to be constant. Restarting the modem does not help. Online games are unplayable.
I have made a ticket via phone customer suppor. The ticket was closed the same day stating that no issues could be obeserved on Vodafone's end and i need to check it on my side.
The modem and cables were provided by Vodafone. The Modem configuration was also done by Vodafone.
There is nothing to check on my side.
I have provided below measurements that I did over time with PingPlotter.
Welchen Vertrag hast Du?
Vodafone CableMax 1000
Welches Modem/ Router nutzt Du? (z.B. Hitron)
Vodafone TG3442DE
Nutzt Du ein Leih-Gerät von uns oder hast Du ein eigenes Gerät?
Leih-Gerät, siehe oben.
Welcher Fehler tritt auf? (Geschwindigkeit zu gering; Packetloss) Schick dazu auch Screenshots von Speedtests (mit Datum und Uhrzeit) und Tracerts/ Pingplotter-Messungen bei Packetloss oder Ping-Problemen
2020-07-20 20_26_05
2020-07-20 20_08_38
2020-07-01 11_29_41
Wie ist Dein Endgerät mit dem Modem verbunden? (LAN; WLAN; zusätzlicher Router; PowerLAN)
LAN für PC
WLAN für Smartphone
Welchen Browser verwendest Du normalerweise? (z.B. Firefox)
Google Chrome
Welches Betriebssystem hast Du auf Deinem Rechner? (z.B. Windows)
Windows 10
Beginn und Zeitraum der Störung (z.B: seit Anfang April; nur am Abend)
Seit Vertrag und Modem vechseln im April. -> Sporadisch, aber sehr häufig.
Ziemlich schlecht seit 3 Woche.
Lade dazu noch einen Screenshot von den Signalwerten hoch. Diese findest Du in der Benutzeroberfläche Deines Kabelrouters über 192.168.0.1 bzw. über 192.168.178.1 bei der Fritzbox.
Downstream-Kanäle
Upstream-Kanäle
am 26.09.2020 16:04
Hello Adrian123,
I have just arranged the exchange. You will receive the new device within the next days.
Best regards, Martin