Menu Toggle

Behoben Mobilfunk: Einschränkung mobile Telefonie/Daten 2G/3G/4G Raum Fuchsmühl, Bärnau, Erbendorf, Floß, Mähring, Tirschenreuth

 

Alle Infos und Updates findet Ihr in unseren Eilmeldungen. Eilmeldungsboard

Close announcement

Archiv_Internet-Geräte

Siehe neueste
Port Forwarding
GELÖST
Gehe zu Lösung
Highlighted
Smart-Analyzer

Hi there, 

 

So I'm a new Vodafone Kabel customer and want to configure Port Forwarding in IPv4. I'm using the CH7466CE router. The problem is - I only have IPv6 in my options After some research on this forum, I understood that Vodafone must switch my router to IPv4 somehow, then I'll have the option of IPv4 port forwarding. It seems that I'm currently in dual-stack: http://test-ipv6.com/ says that I have both (IPv4 and IPv6 addresses). 

 

Can someone tell me who should I contact for this ? 

 

Also sorry that I'm writing in English. I have just moved to Germany and don't speak German yet

 

Thanks in advance for your help

Mehr anzeigen
1 Akzeptierte Lösung

Akzeptierte Lösungen
Highlighted
Moderator

Hi alexnastas,

 

there is not much more to say about this topic.

 

At the moment, you have the following options:

 

  • Use the Bridgemode of the modem an an own router
  • Use an own cablemodem
  • Switch to business-tarif with option fixed IP

Kind regards

Marco

 

 

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

Mehr anzeigen
6 Antworten 6
Highlighted
Royal-Techie
The test shows your IPv6-address and the shared IPv4-address. That's also the reason why you can't forward IPv4-tcp/udp-ports. This combination of IPv6 and IPv4 is called DS-lite.
You should use IPv6. IPv4 is deprecated.
For an IPv4-only-access you may switch to the bridge-mode.

Of course you can wait here for Vodafone staff or you can call the hotline.
Mehr anzeigen
Highlighted
Moderator

Hi alexnastas,

 

there is not much more to say about this topic.

 

At the moment, you have the following options:

 

  • Use the Bridgemode of the modem an an own router
  • Use an own cablemodem
  • Switch to business-tarif with option fixed IP

Kind regards

Marco

 

 

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

Mehr anzeigen
Highlighted
Smart-Analyzer

Thanks for the answer. 

Any idea how much a businesstarif costs ? Trying to figure out if I should buy another box - or pay an additional monthly fee 

 

Thanks in advance

Mehr anzeigen
Highlighted
Moderator

Hi alexnastas,

 

here is a price-list:

 

https://zuhauseplus.vodafone.de/selbststaendige/festnetz-internet/internet-telefon/?icmp=Selbst%C3%A...

 

At the moment, you are no "new" customer. So if you change your contract, you have to pay the monthly fee that is written down below the the big ones (ab dem 13. Monat inkl. MwSt.).

 

Kind regards

Marco

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Mehr anzeigen
Highlighted
Daten-Fan

Hi Guys,

 

I have activated the "Bridgemode" and I have another Router attached to the one from Vodafone. 

I have internet access but I am not able to do port forwarding. Here are the steps that I have done:

 

1- Activated the "Bridgemode"

2- Assigned a static IP address to the computer to which I want to port forward to.

3- created new rules for my windows firewall for that specific port.

4- defined the rule to forward my desired port number to the computer with static IP in the second router (behind the bridged-mode Vodafone router)

5- deactivated the smart firewall of my antivirus

6- used any online port tester

 

but the result is: the desired port is closed

 

Do I have to ask Vodafone to open that port for me? If yes, how then?

 

BR

Manouchehr

 

Mehr anzeigen
Highlighted
Moderator

Hi Manouchehr,

 

we do not block any ports. Please contact your router-vendor.

 

Because the question of alexnastas is answered, I close this thread.

 

Kind regards

Marco

Zeigt, welche Beiträge Ihr cool findet – klickt auf „Gefällt mir“!


Alles Easy How To Hilfe !
Unaufgeforderte PNs werden nicht beantwortet. Bitte erstellt einen Thread, wenn Ihr Hilfe benötigt. Wir kümmern uns darum.

Mehr anzeigen